Popular Posts

Thursday, March 1, 2012

Titian kasih

Aku mula mencari maksud kenapa aku berada di tengah-tengah titian yang merentangi hidupku. Aku lemah kerana tiba-tiba ada dua jejaka yang menghampiriku. Aku terkesima. 'Hah, napa pulak dia harus berada di sini.' Aku mengetap bibir sementelah kakiku sudah tidak berdaya untuk berdiri lantas tubuhku jatuh terduduk di titian itu. Dia terus menghampiri aku dan mencempung tubuhku dan membawa aku pergi..Aku memandang sekilas melihat dirinya terdiam di situ kaku. Htaiku terasa perit sekali. Serentak iu aku menghalakan padangan ke hadapan dan destiansiku kian menghampiri....Sekali lagi aku mengetap bibirku....Lantas aku tolak diri dia dan terus berlari menuju kearahnya yang sedang ingin berpaling kecewa.....Tapi dirinya nampak kelibat ku yang lari mengahmpiriku....Aku mengucapkan maaf pada dia dan memohon agar melepaskan aku pergi. Aku berlari dan memeluk dirinya yang agak terkejut dengan perlakuan ku itu....Kami berdua berjalan sambil berpegangan tangan dan melangkah ke hujung titian,kearah syurga bahagia kami.....

Dan aku kira itu keputusan yang tepat yang aku buat.........

No comments:

Post a Comment